بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

28 اسفند- بی بی سی، در یک رویداد تاریخی در شهر نیویورک، گروهی از زنان و مردان مسلمان مراسم نماز جمعه را به صورت مختلط و به امامت یک زن برگزار کرده اند.
 

خانم امینه ودود استادیار مطالعات اسلامی در دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا، یکی از ایالات شرقی آمریکا امامت این نماز جماعت را به عهده داشت. این مراسم روز 18 مارس با حضور یکصد زن و مرد مسلمان برگزار شد.---------------
این خبری است که بی بی سی آن را منتشر کرده است و یکی از دوستان آن را در دفتر مهمان گذاشته بود...
البته خبر بی بی سی کامل نبود و جالب است بدانید موذن آن نماز جمعه هم یک دختر بی حجاب بود. خود من آن نماز جمعه کذایی را از طریق یکی از کانالهای عربی دیدم!
هم اکنون فتاوای زیادی در رد این رویداد منتشر شده است. تمام آنچه می توانم بگویم این است که این چیزی نیست جز یک اقدام عجولانه که برای ایجاد مساوات فوری بین دو جنس صورت گرفته!
کاش می رفتیم سر اصل مطلب و به کارهای مهمتر فکر می کردیم. اما آنچه من دنبال کرده ام این است که از نظر قرآن و حدیث و مذهب سلف امت این اقدام مردود است. مخصوصا اینکه در زمان صحابه زنان عالمه و فقیهه ای همچون عائشه رضی الله عنها وجود داشتند که هیچگاه دست به چنین اقدامی نزدند. البته بحث فقهی این مساله گسترده تر است...