بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

درباره ایگور ها چه می دانید؟

ایگورها مسلمانانی هستند که در استان "ژینگ جیانگ" (شین جیانگ) چین زندگی می کنند. این استان به سال ۱۹۴۹ به اشغال چین کمونیست درآمد.

از آن روز تاکنون تمام سعی حکومت چین در از بین بردن توازن جمعیتی در این منطقه بوده است. در حالی که تا قبل از اشغال تقریبا بیش از ۹۰٪ اهالی این منطقه را ایگورها تشکیل می دادند.

هم اکنون دو قومیت ایگور که مسلمان هستند و به زبان ترکستانی صحبت می کنند و "هان" که چینی صحبت می کنند در استان ژینگ جیانگ ساکن هستند. حکومت نیز به طرز آشکاری از هان ها حمایت می کند.

اما نکته ی غم انگیز در این میان سیاست های پلیسی و اطلاعاتی وحشتناک حکومت کمونیست است. به گفته ی یکی از ایگورها، یک ایگور نمی تواند حتی به یک همقوم خود اعتماد کند. بارها پیش آمده که جاسوسهای حکومتی هم قومان خود را نیز به زندان و تیرباران کشانده اند.

خانم "ربیعه قدیر" که ریاست کنفرانس جهانی ایگورها را برعهده دارد می گوید ایگورها که سال ۱۹۴۹ حدود ۹۰ ٪ ساکنان ژینگ جیانگ را تشکیل می دادند هم اکنون در اثر سیاست اسکان حکومت چین به ۴۰٪ رسیده است. وی می گوید سیاست حکومت این است که حدود ۲۰۰ملیون از نژاد هان را به تدریج در سرزمین مسلمانها اسکان دهد.

وی همچنین به گزارش سازمان ملل درباره ی اجرای بیش از ۴۶ انفجار آزمایشی هسته ای در مناطق مسلمان نشین ایگور اشاره کرد که این انفجارها باعث مبتلا گردیدن بسیاری از ساکنان به بیماری های سرطانی شده است.

وی گفت بسیاری از دختران ایگور به اجبار حکومت به کار در کارخانه های شرق چین گماشته شده و حتی مجبور به ازدواج با غیر ایگورها شده اند.

حکومت چین به شدت با مظاهر  مذهبی مسلمانان ژینگ جیانگ مبارزه می کند. به گفته ی مخالفان حکومت چین، تاسال ۱۹۹۷ میلادی ۷۰۰ حکم اعدام علیه این اقلیت به اجر اگذاشته شده. حکومت چین بارها مسلمانان ایگور را به ارتباط با القاعده و اسامه بن لادن محکوم کرده است.(چه بدعتی ساخت این بوش!)

استان ژینگ جیانگ منطقه ی صحرایی بسیار وسیعی است که هم اکنون در غرب چین واقع است.

منبع اطلاعات: سایت الجزیره


مطمئنا خیلی از ما اطلاعی درباره ی برادران و خواهرانمان در چین نداریم و شاید نام ایگورها نیز برایمان تازگی دارد. از تمام دوستانم که وبلاگ دارند می خواهم این اطلاعات را منتشر کنند. این مهم نیست که حتما بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم. مهم این است که حداقل بی خبر نباشیم و از آنچه در توانمان است دریغ نورزیم.

پیامبرمان می گوید: مثال مومنان در محبت بینشان مانند یک جسم واحد است که اگر عضوی از آن به درد آید دیگر عضوها نیز برای آن دچار بی خوابی و تب می شوند..

سعی خواهم کرد به تدریج درباره اوضاع دیگر مناطق مسلمان جهان نیز بنویسم و شاید دوباره نیز به وضعیت ایگورها بپردازم.

برای اطلاعات بیشتر حتما نگاهی نیز به اینجا بیاندازید.

نظرات 5 + ارسال نظر
ام محمد اویس ریگی شنبه 7 اردیبهشت 1387 ساعت 06:15 ق.ظ http://lootakian.blogfa.com/

با تشکر از راهنمایتان
وبلاگ خوبی داری امیدورام همیشه موفق و پیروز باشی

محمداراسته شنبه 7 اردیبهشت 1387 ساعت 07:30 ق.ظ http:// http://m-arasteh.blogfa.com

باعرض سلام وارادت خدمت ابوعامر وتوفیق کسب علم و خدمت به مسلمان ضمن تشکر از یاداوری امیدوارم همیشه این
کار نیکورا انجام دهید سلامت وسعادت برای شما از در گاه خداوند ارزودارم از تذکرجناب عالی ممنونم بازهم فرصت کردید سری بزنید باعث خوشهالی بنده خواهد شد

گمشادزهی شنبه 7 اردیبهشت 1387 ساعت 08:06 ق.ظ http://gamshadzahi.blogfa.com

سلام
سپاسگزارم که پس از مدتها بهم سرزدی. پاینده باشی

بلوچ نیوز شنبه 7 اردیبهشت 1387 ساعت 12:27 ب.ظ http://www.balochnews.blogsky.com

سلام دوست عزیز
لینک وبلاگ شما در خبرگزاری بلوچ نیوز اضافه گردید.
موفق باشید.

شبنم چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 02:05 ب.ظ http://soni-iran.mihanblog.com

با سلام و درود...
لطفاْ وبلاگ من را هم لینک نمایید. وبلاگی که در آن به اثبات حقانیت مذهب اهل سنت پرداخته ام و ...
با آرزوی توفیقات روزافزون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد