بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

یزرگداشت ۵۰۰ دختر محجبه در الجزایر

یکی از فروشگاه های عرضه حجاب اسلامی در خیابان بن مهیدیدر جشن حجاب که حرکت "مجتمع السلم" (جامعه ی صلح) هر ساله آن را در الجزایر برگزار می کند، ۵۰۰ دختر الجزایری که تصمیم به پوشیدن حجاب گرفته اند مورد بزرگداشت قرار گرفتند.

این مراسم در شهر "قسنطینه" واقع در شرق الجزایر برگزار شد. به گفته مسئولان حرکت مجتمع السلم این تعداد محچبه تاکنون در این جشن سابقه نداشته. اولین باری که این چشن در سال ۲۰۰۴ برگزار گردید تنها ۴۸ دختر که تصمیم به انتخاب پوشش اسلامی گرفته بودند مورد بزرگداشت قرار گرفتند.

حرکت های لائیک این پدیده را مورد نکوهش قرار داده و مدعی اند اجبار این دختران از سوی والدین باعث حرکت رو به رشد حجاب در بین دختران نوجوان و جوان شده است.

اما در یک تناقض صریح یکی از مجلات دارای خط سیر لائیک بنام لیبرتی که به زبان فرانسه منتشر می شود حجاب دختران نوجوان را باعث درگیری و عدم سازگاری میان دختران محجبه و مادران بی حجاب دانسته است. این در حالی است که آنها همیشه حجاب دختران را اجباری از سوی خانواده می دانستند!

الجزایر در چند سال اخیر شاهد موج بی سابقه ی محجه شدن دختران و زنان است. همچنین می توان به فروشگاه های عرضه ی حجاب اسلامی نیز اشاره کرد که هم اکنون گسترش آن چشمگیر است. خیابان بن مهیدی واقع در مرکز الجزیره مملو از این فروشگاه ها است.

کارشناسان دلایل زیادی برای این پدیده معرفی می کنند از جمله نقش مثبت شبکه های ماهواره ای اسلامی و همچنین نقش مثبت دعوت اسلامی. همچنین می توان از آزادی نسبی موجود در الجزایر نام برد که برخلاف همسایه اش تونس هیچ مشکلی با دختران و زنان باحجاب ندارد.

به نقل از اسلام آنلاین با تغییر و تصرف اندک

نظرات 4 + ارسال نظر
سیدجلال شنبه 10 فروردین 1387 ساعت 09:47 ب.ظ http://kolger.blogsky.com/

سلام
آینده از آن اسلام است.

زمانی که رسول الله صلی الله علیه وسلم به سراقه رضی الله عنه بشارت گنج های کسری را داد سراقه حتی فکرش را هم نمی کرد که چگونه ممکن است شخصی که خود دارد از سرزمین مکه هجرت می کند و همه ی قریش به دنبال او هستند تا دستگیرش کنند اینچنین دارد بشارت شکست کسری را می دهد.
اما سراقه زنده ماند تا خود با چشمانش در زمان امیرالمومینن عمر فاروق گنجهای کسرا را ببیند.
بله
آینده از آن اسلام است
بخواهند یا نخواهند!

محمداراسته یکشنبه 11 فروردین 1387 ساعت 11:46 ق.ظ

باسلام وخسته نباشیدوتوفیق شما برای رساندن اخبار مسلمین واگاهی دادن جوانان علاقه مند به موضوع اسلام وسپاس وتشکر ازینکه به مانیز سری میزنید واز مسقط الراس
نیاکان خبری میخوانیدتوفیق شمارا از خداوند مسئلت دارم همیشه سربلندودرخدمت به مسلمانان وتحصیل علم نیز به حد مطلوب انشاالله برسید

رقیم سه‌شنبه 13 فروردین 1387 ساعت 09:41 ق.ظ http://ilgod.blogfa.com

عطر گام تو
توی وبلاگم
مثل خورشیدست
توی افلاکم
چون نیایی تو
سرد و پاییزم
مثل گلبرگی
زود میریزم

محمداراسته پنج‌شنبه 15 فروردین 1387 ساعت 08:01 ب.ظ

ضمن عرض سلام وتشکر از لطف شما وازینکه جشنواره بازی های مسقطالراس نیاکان رادنبال میکردی ممنونم ومتشکر وازینکه به این کلبه گاه گاهی سری میکشی بازهم ممنون
لطف عالی متعال کمی وکاستی بود انشاالله تلاش میکنیم به اقل برسانیم واوضارابهتر کنیم بازهم به ماسر بزن درپناه حق باشید وموفق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد