بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

عملیات بزرگ قدس در انتقام غزه

حرکت مقاومت اسلامی  حماس مسئولیت خود را در مورد عملیات شهادت طلبانه ای که دیروز در غرب قدس اتفاق افتاد اعلام کرد.

بر اساس خبری که رویترز منتشر کرد سخنگوی حماس اعلام کرده اطلاعات بیشتر در مورد این عملیات بعدا منتشر خواهد شد.

جورج بوش در تماسی با ایهود اولمرت این حادثه را تسلیت گفت و این هجوم را "بربری" دانست. همچنین کوندالیزا رایس وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در تماس با همپایه ی خود وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: "این یک عمل وحشیانه است که جایگاهی در میان متمدن ها ندارد و ضربه ای به وجدان تمام ملت های دوستدار صلح محسوب می شود. هیچ توجیهی نمی تواند برای این کار وجود داشته باشد"

البته وزیر امور خارجه آمریکا فراموش کرد این هجوم پس از آن رخ داد که اسرائیل در حملات گسترده خود به نوار غزه بیش از 130 فلسطینی را که غالبشان غیر نظامی بودند به قتل رساند که تعداد زیادی زن و کودک در میانشان بود.

همچنین دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر بریطانیا، رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان، و  اتحادیه اروپا این عملیات را محکوم کردند. (!)

محمود عباس نیز به نوبه خود این عملیات را محکوم کرد.

همچنین شورای امنیت به علت مخالفت لیبی نتوانست این عملیات را محکوم کند. این مخالفت باعث جروبحث شدیدی بین نماینده لیبی و نماینده رژیم یهودی شد.

اما در مقابل این عملیات شادی گسترده ای را در کشورهای عربی و اسلامی در پی داشت. مسلمانان این عملیات را پاسخ مناسبی در برابر کشتارهای رژیم عبری دانستند.

هشام ابودهیم عامل عملیات قدساین عملیات در یک مدرسه دینی یهودی که معمولا سران شهرک نشینان از آن فارغ التحصیل می شوند رخ داد. اسرائیل اعلام کرد عامل هجوم به نام "هشام ابودهیم"25 ساله و از جبل المکبر قدس است.

هنوز پرسشهای زیادی درباره چگونگی این عملیات وجود دارد مخصوصا که این مدرسه یهودی یکی از امن ترین جاها در اسرائیل است و شخص انجام دهنده عملیات باید از چندین منطقه امنیتی و بازرسی گذشته باشد. این در حالی است که برخی منابع اسرائیلی می گویند عامل عملیات لباس مذهبی یهودی بر تن داشته.

رژیم یهودی پس از این عملیات 9 نفر از نزدیکان "هشام ابودهیم" را دستگیر کرد که پس از مدتی 5 نفر آنان را آزاد کرد اما پدر هشام و نامزد او همچنان در بازداشت به سر می برند.

در این عملیات 8 یهودی کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین عامل عملیات نیز به شهادت رسید. این اولین عملیات از نوع خود پس از فبریه 2004 است که باعث کشته شدن 8 اسرائیلی در قدس گردید.

منبع خبر: الجزیره با تغییر و تصرف


قبل از هر چیز این عملیات موفقیت آمیز را به تمام دوستانم تبریک می گویم. این چند مدت فقط باید خبر کشته شدن و گرسنگی ملتمان در فلسطین را می شنیدیم و در برابرش سکوت غم انگیز و در عین حال خنده دار دنیا را.

اما نکته جالب این عملیات موج محکومیتی بود که پس از آن به راه افتاد. سران کشورهای غربی که تنها عکس العملشان در برابر جنایات اسرائیل "دعوت به آرامش و گفتگوی طرفین!" بود، پس از این حادثه ناگهان یادشان آمد بربریت چیست و دنیای متمدن باید چگونه باشد!

آنها شاید با این عملیات باز بحث ترور و خشونت در اسلام را مطرح کنند و این طبیعی است. از نظر آنها یک اسلام خوب اسلامی است که اصلا نجنگد حتی برای دفاع از خود و برای مقابله در برابر تجاوز.

دین ما تجاوز و بی اخلاقی در جنگ را رد می کند. الله می گوید:

"وقاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم ولا تعتدوا إن الله لا یحب المعتدین" (و در راه الله با کسانی که با شما می جنگند بجنگید [نه با کسانی که مسالمت جویند و نه علیه پیران و زنان و کودکان] و تجاوزکاری نکنید. همانا الله متجاوزان را دوست ندارد)

این آیه نصی است صریح درباره اخلاق جنگ در اسلام. ما تنها با کسانی سر جنگ داریم که با ما سر جنگ دارند.

اما اینکه اسلام دین صلح است و هرگز دست به تجاوز و خونریزی نمی زند هرگز دلیل این نیست که ضعیف و توسری خور باشد و دربرابر اهانت و ظلم و تجاوز ساکت بماند. معتصم خلیفه مقتدر عباسی پس از آنکه شنید زنی در مرز روم مورد اهانت قرار گرفته و او را به کمک خواسته لشکری عظیم برای دادخواهی او به روم کشید و در انتقام آن زن بخش بزرگی از روم بزرگ را تسخیر کرد.

قرآن همانگونه که ما را به  رعایت اخلاق جنگی دعوت می کند، همانگونه نیز ما را دستور می دهد تجاوز را پاسخ دهیم:

"فإن اعتدوا علیکم فاعتدوا علیهم بمثل ما اعتدوا علیکم" (پس چنانچه علیه شما تجاوز کردند شما نیز برآنها تجاوز کنید)

در یک کلام: اسلام دین ضعیفان نیست. ما می بخشیم و درمی گذریم اما در کمال قدرت و عزت و انتقام می گیریم و سر بلند می کنیم حتی در اوج ضعف...

نظرات 3 + ارسال نظر
ابو عمار جمعه 17 اسفند 1386 ساعت 11:36 ب.ظ http://www.majd11.blogfa.com

سلام بله گشت مثل خیلی جاهای دیگر تغییر نموده است
انشا الله یک روزی تشریف بیاورید باهم می رویم سری می زنیم.
متشکر از نظرتان
التماس دعا

سیدجلال شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 09:15 ق.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
بی شرمی و وقاحت هم حدی دارد. آیا این جرثومه های فساد تصاویر شهدای خردسال و شیرخواره فلسطینی را ندیده اند یا خود را به کوری و نفهمی زده اند؟وحشی گری و ددمنشی صهیونیستها بربریت نیست اما یک حرکت دفاعی و انتقام جویانه بربریت است؟ این بدبختها با این موضعگیری احمقانه خود حقانیت حرکتها و عملیاتهای مقاومت اسلامی را بیش از پیش آشکار کردند. محمود عباسهای خائن باید بدانند که سازش نه تنها سودی به حال ملت مظلوم و مسلمان فلسطین ندارد بلکه خیانت و اهانت به خون هزاران زن و کودک مظلوم و بی دفاع است. دیدم و می بینیم که فقط جهاد مسلحانه است که توجه مجامع بین المللی را به فلسطین و فلسطینیان جلب می کند. هشام شهید خداوند ان شاءالله تورا با انبیا و صالحین محشور کند که چنین داغی بر جگر حامیان صهیونیسم گذاشتی که با دستپاچگی حماقت خود را به رخ جهانیان بکشند.
مرحبا به نماینده لیبی.

بله سید جان. کل قضیه همین است. یعنی همه چیز یکجانبه گرایانه از طرف آنها مورد بررسی قرار می گیرد. هدف من از مطرح کردن این خبر هم نشان دادن نگاه آنهاست. می دانی به علت هایی (و نه به دلایلی) جامعه جوان ایران تقریبا به طرف افکار لائیک گرایش دارد. البته این هم یک مقطع هست و می گذرد. برعکس بقیه کشورهای اسلامی و عربی که سکولاریسم جذابیتی ندارد. البته شاید نگاه جامعه جوان اهل سنت متفاوت باشد. نشان دادن آنروی سکه غرب می تواند برای فهمیدن خیلی چیزها موثر باشد...
ممنون از آمدنت

دختر برف و باران یکشنبه 19 اسفند 1386 ساعت 09:24 ب.ظ http://parvardegaram.blogfa.com

سلام و درود بر شماو
واقعا زحمت کشیدید خدا اجرتان دهد.
با اجازتون من شما رو لینک کرده بودم البته اگر ایرادی نداشته باشه.
برای ما در این راه دعا کنید.
التماس دعا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد