بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

کشف یک مسجد قدیمی در حفاری های مکه

 در پی حفاریهایی  که برای توسعه منطقه جمرات توسط دولت عربستان در حال انجام است یک مسجد بسیار قدیمی که به دوران ابی جعفر منصور خلیفه عباسی برمی گردد سر از خاک برآورد.

عکسهایی از مسجد مذکور:

 

بر روی این سنگ نوشته که داخل مسجد موجود است نام ابوجعفر منصور (متوفای ۱۵۸ هجری) آمده است. در صورت اثبات این موضوع می شود گفت این مسجد عمری بیش از ۱۲۰۰ سال دارد.

نظرات 8 + ارسال نظر
فاروق سه‌شنبه 24 مهر 1386 ساعت 07:34 ق.ظ http://pataliha.blogfa.ir

عید سعید را از طرف پاتلیها به شما تبریک عرض می کنم.

www.pataliha.blogfa.ir

محمود سلیمانی سه‌شنبه 24 مهر 1386 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.gerowk.blogfa.com

سلام و خسته نباشید.
ممنون از ااطلاعاتتان.

فرهنگ واندیشه چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 05:34 ب.ظ http://azadivaandishe.blogfa.com/

بسم الله الرحمن الرحیم

تمدنها وفرهنگهای گوناگون

چندتاسوال .

اولین تمدن بشری درکدام سرزمینها به وجودآمدند

نقش این تمدنهادرپیشرفت بشری چه بوده است

ما ازفرهنگها وتمدنهای گذشته چه استفادهای میتوانیم

ببریم .

ازهمه عزیزان تقاضای جواب درقسمت نطرات داریم

ومنتظر هستیم

سمیه جمعه 3 اسفند 1386 ساعت 02:30 ق.ظ

برایم جالب است برای دولتی که مساجد منصوب به حضرت فاطمه زهرا و سمان فارسی و غیره را تخریب می کند دیگر پیدا شدن مسجدی از سلسله ستمکار عباسی نباید مهم باشد.

خواهر گرامی برای صحت ادعایتان نیاز به دلیل است. منظورم این است که آیا فاطمه زهرا رضی الله عنها مسجدی ساخته اند که شما از آن مطلعید؟ از سوی دیگر مسجد مسجد است دیگر ربطی به سلسله ندارد! عباسی یا غیر عباسی! در ضمن نمی توان همه سلسله عباسی را به یک چوب زد.
از نظرتون هم ممنون

سمیه شنبه 4 اسفند 1386 ساعت 01:20 ق.ظ

به نام خدا
خیلی ممنون که کامنت را در معرض دید قرار دادید امیدوارم دوستان دیگر نیز مانند شما باشند. البته حتی اگر این مسجد راهم واقعا حضرت نساخته باشند مهم این است که دولت سعودی می خواهد نامی از ایشان و تفکرات ایشان که همان ر اه اصیل پدر گرامی شان است باقی نماند و گرنه دلیل تخریب این مسجد و خانه آن حضرت و دیگر امکانی از این دست چیست؟ و این نشانه ادامه مظلومیت حضرت فاطمه و پدر گرامیشان است و خدا می داند شاید اگر قبر آن حضرت نیز مخفی نبود این دولت چه بر سر آن می آورد دولتی که دوستداران زهرا ر ا دختر پیامبر خدا را مجوس می داند همو که پدر گر امیش فرمود فاطمه پاره تن من است هر کس او را دوست بدارد مر ا دوست د اشته و هر کس او را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است. این ها همه آن چیزی بود که برای خودم در دو بار سفر به آن دیار اتفاق افتاد. در ضمن اگر قرار باشد با تردید در اصل هر چیز اشتباه کسی را توجیه کرد دیگر به بسیاری از مسائل نباید اعتقاد یافت و همه را با دیده تردید نگریست. باز از شما به خاطر پاسخ گویی تشکر میکنم.

سمیه شنبه 4 اسفند 1386 ساعت 01:26 ق.ظ

در ضمن ببخشید در مورد اینکه مسجد مسجد است باید گفت در هر کاری نیت مهم است حتی اگر مسجدی ساخته شود اگ ر برای رضای خدا نباشد و ساخت آن نیتی غیر و به جهت نفاق باشد آن مسجد مسجد نیست همانگونه که پیامبر دستور تخریب مسجد ضراره را دادند و این خود گواه این مدعاست با تشکر فراوان از شما دوست گرامی و جویای حق.

سمیه دوشنبه 6 اسفند 1386 ساعت 12:51 ق.ظ

به نام خدا
با سلام من هیچ توهینی به شما نکردم ولی شما کامنتهای مر ا قرار ندادید چرا؟

سلام خواهر ببخش من فقط دیشب خیلی سریع آمدم و یه پست گذاشتم و رفتم. حتی نظرات رو هم چک نکردم. نظر شما رو قرار دادم. قضاوت با خوانندگان عزیز. ممنون از توجهتون

سمیه سه‌شنبه 7 اسفند 1386 ساعت 12:16 ق.ظ

به نام خدا
با سلام.از شما متشکر م.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد