بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

جاسوسی که مسلمان از دنیا رفت

آلکساندر لیتوینینکو  افسر سابق اطلاعاتی روسیه که اخیراً در لندن کشته شد، به شیوه اسلامی در این شهر دفن شد و مراسم ترحیمی برای وی در مسجد مرکزی لندن برگزار گردید.

به گفته پدر آقای لیتوینینکو وی هنگامی که در بستر مرگ بوده به دین اسلام گرویده و دو روز پیش از مرگش این موضوع را به پدرش خبر داده بوده است.

 

آلکساندر لیتوینینکو که از مخالفان دولت روسیه بود و در شمال لندن به عنوان پناهنده زندگی می کرد اول نوامبر گذشته پس از صرف غذا در یکی از رستورانهای ژاپنی مرکز لندن دچار مسمومیت شد و در بیمارستان بستری گردید.

 

وی پس از 22 روز در بیمارستان درگذشت و پزشکان علت مرگش را آلودگی به عنصر رادیواکتیو پولونیوم با جرم اتمی 210 تشخیص دادند.

 

تاکنون مشخص نشده که چه فرد یا افرادی مرتکب قتل آقای لیتوینینکو شده اند و پلیس بریتانیا برای تحقیق در این زمینه کارآگاهانی به روسیه فرستاده است.

 

در مراسم خاکسپاری آلکساندر لیتوینینکو، احمد ذکایف، یکی از رهبران جنبش جدایی طلب چچن نیز حضور داشت.

 

به گفته آقای ذکایف، یک روز پیش از مرگ آلکساندر لیتوینینکو یک روحانی مسلمان به ملاقات او در بیمارستان رفته و بر بالینش قرآن خوانده بوده است.

 

مراسم نماز میت برای آقای لیتوینینکو در مسجد مرکزی لندن برگزار نشد و در مکانی اعلام نشده برپا گردید اما وی در قطعه مسلمانان گورستان های گیت در شمال لندن دفن گردید که مدفن کارل مارکس، بنیانگذار مکتب فلسفی مارکسیسم نیز در آن قرار دارد.

 

با اینکه بنابر احکام شرع اسلام، جسد نباید در تابوت دفن شود، اما به علت آلودگی آقای لیتوینینکو به آثار ناشی از پرتو رادیواکتیو، جسد او لزوماً باید در تابوتی دفن می شد که پرتو رادیواکتیو از درون آن به بیرون نفوذ نکند.

 

آثار پرتو رادیواکتیو سرنخی است که پلیس برای ردیابی عاملان قتل آقای لیتوینینکو استفاده می کند و تاکنون این آثار در مکانهای مختلفی در شهر لندن همچون استادیوم امارات (باشگاه آرسنال)، دفتر بوریس برزوفسکی، سرمایه دار مخالف دولت روسیه و یک شرکت خصوصی خدمات اطلاعاتی کشف شده است.

 

آلودگی این پرتو همچنین در چند فروند از هواپیماهای خطوط هوایی بریتانیا (بریتیش ایرویز)، از جمله یکی از آنها که میان لندن و مسکو پرواز کرده و همچنین سفارتخانه بریتانیا در مسکو کشف شده است.

 

پلیس بریتانیا شاهد و مطلع اصلی در زمینه مرگ آقای لیتویننکو را آندری لوگاووی، یکی دیگر از مأموران سابق اطلاعاتی روسیه می داند که آثار آلودگی ناشی از پرتو رادیواکتیو در هواپیمای حامل او از مسکو به لندن به دست آمده و بنابر گزارشهای رسانه های روسیه، او در دوره یکماهه پیش از مرگ آقای لیتوینینکو سه بار به لندن پرواز کرده و چهار بار با او دیدار کرده است.

 

وی هم اکنون تحت آزمایش برای ردیابی پرتو رادیواکتیو در بدنش است.

 

منبع: بی بی سی پرشن

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد