بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

حماسه زنان بیت حانون

 میان این همه خبر غم انگیز  که از فلسطین می رسد حماسه ای که زنان مجاهده بیت حانون بر جای گذاشتن قلب هر مسلمانی را مملو از غرور و افتخار می کند

در حالی که نیروهای اسرائیلی تعداد زیادی از مجاهدین وابسته به گروه های مختلف فلسطینی را در مسجد بیت حانون محاصره کرده بودند و این حلقه محاصره هر لحظه تنگتر می شد زنان مجاهد بیت حانون با به خطر انداختن جان خود مسجد را به محاصره خود درآورده و با ایجاد فضای مناسب باعث شدند ۷۳ مجاهد فلسطینی موفق به فرار شوند. در این قضیه چند نفر از زنان فداکار فلسطینی جان خود ر از دست داده یا زخمی شدند.

 ملت ها برای خود حماسه هایی دارند  و سعی می کنند این حماسه ها را به نسل های بعدی خود نیز منعکس کنند حتی اگر آن حماسه یک عمل فردی و یا نه چندان بزرگ باشد. اما آیا ملت های عرب و مسلمان به این حادثه آن اهمیتی را که لازم بود دادند؟ در برخی کشورهای مسلمان اگر مثلا یک زن  اقدامی به نفع جریانهای سکولار و به نفع تبلیغات آنها انجام دهد تبدیل به آزادی گر زنان و قهرمان ملی می شود و چه بسا زنان در بسیاری از کشورهای ما عملا تبدیل به وسیله ارزانی برای لذت جویی مردان شده اند و دستگاه های تبلیغاتی با وقاحت تمام آن را پیروزی بر جامعه مردانه می دانند!

اما حماسه های واقعی که این تنها نمونه ای از آن بود در میان هیاهوی رسانه های فاسد گم می شوند.

این داستان را به همه بگویید. شاید به آیندگان هم برسد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد