بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

مسلمانان باید بابت اشغال اسپانیا معذرت خواهی کنند!!

در سخنانی عجیب و جنجالی خوزه ماریا آزنار نخست وزیر سابق اسپانیا از مسلمانان خواست برای ۸ قرن اشغال اسپانیا از اروپاییها معذرت بخواهند.

وی که در اجتماع موسسه محافضه کار رادیکال مسیحی هودسون سخن می راند گفت: چرا این تنها غرب است که باید از آنها معذرت خواهی کند اما آنها نه...

وی این سخنان را در پاسخ به مسلمانان که خواهان معذرت خواهی پاپ پس از سخنان اهانت آمیزش بودند به زبان آورد.

لازم به ذکر است اسپانیا باید برای این ۸ قرن حضور مسلمانان از آنها متشکر هم باشد زیرا در اوج قرون تاریک وسطی و جهلی که باقی سرزمینهای اروژایی در آن به سر می بردند این اندلس مسلمان بود که تنها سرزمین زیبا و متمدن اروپا یه حساب می رفت.

البته اگر کسی قرار است معذرت خواهی کند آنها هستند که پس از به دست گرفتن قدرت در اندلس به زور شکنجه و قتل و کشتار و دادگاه های تفتیش عقاید اندلس را دوباره نصرانی کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجتبی یکشنبه 29 بهمن 1385 ساعت 01:01 ب.ظ http://www.mojtabi-a.blogfa.com

جان دراپر در کتاب <تاریخ فکر در اروپا> می نویسد:
¤زمانی که ساکنان شهرهای لندن و پاریس، تا مچ پا در گل فرو می رفتند خیابانهای شهر اسلامی قرطبه در اسپانیای کنونی دارای سطوح سخت مانند سنگ فرش و آسفالتهای کنونی بود. و همچنین زمانی که شهرهای اروپا روشنایی نداشتند، قرطبه شبها از روشنایی بهره می جست.¤
این یکی از جلوه های حضور تمدن اسلامی در اسپانیای کنونی است که موجب انتقال تمدن و فرهنگ اسلامی نه تنها به اسپانیا، بلکه به قاره اروپا گردید و آنها را از دوره تاریک قرون وسطا به دوره تحول رنسانس رهنمون ساخت.
محققین بی طرف اروپایی مانند گوستاو لوبون و ویل دورانت و نیز خانم <زیگرید هونکه> که در دو جلد کتاب، تاثیر فرهنگ اسلامی در اروپا را مورد بررسی قرار داده، به این حقیقت اعتراف نموده اند که انتقال تمدن و فرهنگ اسلامی زمینه ساز رنسانس در اروپا گردید و دانشمندان بزرگ اروپایی مانند کپلر و گالیله، هرچه آموخته اند از دانشمندان مسلمان آموخته اند.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد