بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

رمضان امسال دو شخصیت معروف و تاثبر گذار جهان اسلام را از دست دادیم. اولین شخصیت شیخ زاید آل نهیان امیر امارات عربی متحده و شخصیت دوم یاسر عرفات رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین. برای آنها از خداوند طلب معفرت و بخشش داریم.
منبع: سایت مرکز اطلاع رسانی فلسطین



طیب عبد الرحیم دبیر ریاست جمهوری فلسطین بامداد امروز رسما خبر وفات یاسر عرفات رهبر تشکیلات خودگردان در بیمارستان پرسی فرانسه را اعلام کرد.

دبیر ریاست جمهوری فلسطین با انتشار بیانیه ای اظهار داشت:" یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان ساعت 4:3 بامداد پنجشنبه 11/11/2004 م. به وقت محلی به رحمت خدا پیوست. رهبری تشکیلات خودگردان در این مناسبت وفات این رهبر فرزانه را به همه ملت فلسطین و امت عرب تسلیت می گوید."

از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان به منظور انتقال قدرت، تدابیری را اتخاذ کرد که به موجب آن روحی فتوح بر اساس قانون اساسی تشکیلات خودگردان مدت 60 روز پیش از برگزاری انتخابات رسمی در سرزمین اشغالی فلسطین عهده دار ریاست این تشکیلات شد.

به گفته منابع فلسطینی روحی فتوح ساعاتی دیگر رسما برای عهده دار شدن ریاست موقت خود سوگند یاد خواهد کرد. این منابع همچنین اظهار داشتند: بولدوزر ها و کامیون های اشغالگران قدس به منظور آمادگی در مراسم خاکسپاری پیکر یاسر عرفات در رام الله اقدام به تخریت بتن ها و آهن های موجود در مقر ریاست تشکیلات خودگردان شدند. 

فردا جمعه جنازه یاسر عرفات پیش از خاکسپاری در رام الله در قاهره تشییع خواهد شد. مقامات مصر و تشکیلات خودگردان پیش از آنکه رهبران عرب در مراسم خاکسپاری عرفات در رام الله شرکت کنند بر سر برپایی یک مراسم تشییع جنازه رسمی در مصر با یکدیگر به توافق رسیدند.

محمد صبیح نماینده تشکیلات خودگردان در اتحادیه عرب ضمن اشاره به اینکه پیکر عرفات پس از تشییع در قاهره و اردن به رام الله انتقال داده خواهد شد اظهار داشت: پس از هماهنگی میان مصر و تشکیلات خودگردان و بدون دخالت دیگران تمامی اقدامات لازم برای برگزاری مراسم تشییع جنازه عرفات اتخاذ گردیده است. از سوی دیگر، بر اساس توافقات صورت گرفته میان مصر و رژیم صهیونیستی پیکر عرفات در مقر ساختمان استانداری در رام الله دفن خواهد شد.

منابع مصری اعلام کردند که حضور وزیر امور خارجه مصر و رئیس سازمان اطلاعات این کشور در مراسم تشییع جنازه فردا  دلیلی است بر اینکه "اسرائیل" با دفن پیکر عرفات در رام الله موافق است. گفتنی است که در پی عدم پذیرفتن خواسته های عرفات توسط آریل شارون نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافقات مصر و رژیم صهیونیستی بر سر خاکسپاری عرفات در مقر ساختمان استانداری در رام الله به بن بست رسیده بود. این در حالی است که مصر در پی تصمیم نهایی کمیته مرکزی جنبش فتح با برپایی مراسم تشییع جنازه عرفات در قاهره  موافقت کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد